XIII Festiwal Muzyki Kameralnej w Urlach

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje. Edycja 2022

Wykonawcy:

Debora Kramarek – skrzypce barokowe
Małgorzata Feldgebel – skrzypce barokowe, altówka barokowa
Anna Stankiewicz – altówka barokowa, prowadzenie
Aleksandra Górska-Tarłowska – wiolonczela barokowa
Barbara Brzezińska – szpinet

Program:

Henry Purcell (1659–1695) – Hornpipe: The Old Bachelor
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704) – Mensa sonora: pars I D-dur, C 69

I. Sonata (Grave – Allegro)
II. Allamanda
III. Courante
IV. Sarabanda
V. Gavotte
VI. Gigue
VII. Sonatina (Adagio)

Martin Peerson (1571–1651) – The Primerose
John Playford (1623–1686/7) – Scotch Cap
Henry Purcell – Hornpipe z I aktu opery The Fairy Queen, Z. 629
Dieterich Buxtehude (ok. 1637–1707) – Sonata triowa F-dur, BuxWV 252

I. Vivace – Lento
II. Allegro – Adagio
III. Andante – Grave
IV. Presto

Anonim (tabulatura gdańska, pocz. XVII w.), opr. Jacek Urbaniak – Taniec
Anonim (rękopis BJ 127/56 Połocki, XVII w.), opr. J. Urbaniak – Goniony
Anonim (Vietoris Codex, XVII w.), opr. J. Urbaniak – Taniec z kapeluszem
Andrea Campra (1660–1744) – Menuet z opery Tancrede
Jacques Morel (1700–1749) – Chaconne en trio

Robert Lawrence – prowadzenie koncertu

Zespół muzyki dawnej Contentezza

Debora Kramarek – skrzypce barokowe

Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec Tadeusza Gadziny i Pauliny Sokołowskiej. W latach 2015-2018 studiowała w klasie skrzypiec barokowych Agaty Sapiechy w Międzywydziałowym Zakładzie Muzyki Dawnej działającym przy Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. W ramach międzynarodowego programu stypendialnego kształciła się pod kierunkiem Susanne Scholz na Kunstuniversität Graz (Austria). W 2020 r. ukończyła studia magisterskie Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie skrzypiec barokowych Judyty Tupczyńskiej. Uczestniczyła w licznych koncertach wykonując partie solowe i orkiestrowe w dziełach m.in. J.S. Bacha, A. Corellego, M.A. Charpentiera. W 2018 r. wystąpiła podczas jubileuszowego koncertu w Filharmonii Narodowej jako członek Orkiestry Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej. Współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej: Altberg Ensemble, Il Tempo, Musarion, Per amore del barocco, Senza Battuta. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich doskonaląc swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in. Simona Standage’a, Agaty Sapiechy, Susanne Scholz, Aureliusza Golińskiego, Michaela Hella, Leili Schayegh. W latach 2017-2020 była członkiem Zespołu Muzyki Dawnej Filharmonii Lubelskiej, z którym wykonywała dzieła epoki baroku, klasycyzmu i wczesnego romantyzmu. W 2019 została członkiem orkiestry barokowej programu stypendialnego Academia Montis Regalis we Włoszech. W 2022 uczestniczyła w projekcie promującym muzykę A. Hüttenbrennera w Graz (Austria).

Małgorzata Feldgebel - skrzypce barokowe, altówka barokowa

Fidelistka, skrzypaczka i altowiolistka. Od wielu lat zajmuje się graniem na instrumentach historycznych muzyki średniowiecza, renesansu ,baroku. Wraz z zespołem Ars Nova jest laureatką nagrody Fryderyka, z kolei zespołem Dekameron zwyciężczynią konkursu Programu Drugiego Polskiego Radia „Przeszłość dla przyszłości”. Współpracowała m.in. z zespołem La empesta, Musicarion, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Warszawską Operą Kameralną, Polska Operą Królewską i wielu innymi. Dokonała wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych.

Anna Stankiewicz - altówka barokowa, prowadzenie

Jest barokową skrzypaczką i altowiolistką. Studiowała w bydgoskiej Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego a także w Royal Welsh College of Music and Drama w Walii. Brała udział w licznych projektach dla młodych muzyków wykonujących muzykę dawną. Była uczestniczką tournée European Union Baroque Orchestra, grała dwukrotnie w projekcie Accademia Montis Regalis, a także gościnnie jako członek zespołu Montis Regalis. W 2020 roku dostała się do projektu z zespołem Collegium Vocale Gent- Accademia. Była członkiem bydgoskiego zespołu Intemperata z którym grała dwukrotnie na Dolnośląskim Festiwalu Muzycznym. Brała udział także w festiwalu Przedsionek Raju w 2017 roku.Obok wykonawstwa historycznego, Anna gra muzykę tradycyjną i opartą na motywach etnicznych. Współpracuje z zespołami muzyki tradycyjnej m.in. z grupą Kapela Karuzela. Interesuje się improwizacją, od wielu lat prowadzi warsztaty z improwizacji muzycznej na festiwalu SLOT Art Festival. Zajmuje się również uczeniem muzyki najmłodszych, sama też dla nich komponuje. W latach 2015-2020 współtworzyła Zespół Muzyki Dawnej przy Filharmonii Lubelskiej. Na stałe pracuje jako etatowa altowiolistka w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Aleksandra Górska-Tarłowska – wiolonczela barokowa

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi (wiolonczela) oraz Akademii Muzycznych w Krakowie i Bydgoszczy (wiolonczela barokowa). W latach 2014-2019 była członkinią orkiestry Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Współtworzy zespół muzyki dawnej Suspiratio, który zajmuje się wyszukiwaniem i wykonywaniem nieznanego repertuaru wokalno-instrumentalnego polskiego baroku. Współpracuje z zespołem Ensemble Inegalite. Zajmuje się także muzyką współczesną, improwizowaną i rozrywkową (cykl koncertów muzyki improwizowanej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, cykl Muzyka na Koszykach w Hali Koszyki w Warszawie). Jest nauczycielem gry na wiolonczeli metodą Suzuki, a w swoich uczniach, zarówno tych małych , jak i dorosłych, stara się zaszczepić pasję do muzyki dawnej.

Barbara Brzezińska - szpinet

Studiowała grę na klawesynie u Urszuli Bartkiewicz (ZPSM im. F. Chopina w Warszawie), Marka Toporowskiego i Marka Pilcha (AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach), Aline Zylberajch (Conservatoire National de Région w Strasbourgu) oraz basso continuo u Yvesa Rechsteinera i improwizację u Dirka Börnera (Conservatoire National Supérieur Musique et Danse w Lyonie). Prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną – miała m. in. okazję towarzyszyć Giuliano Carmignoli podczas koncertu dla rumuńskiej rodziny królewskiej w Bukareszcie. Występowała z takimi zespołami jak Arte dei Suonatori, The Warsaw Players, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus i The Warsaw Camerata. Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Narodowej, z Zespołem Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense oraz z zespołem Il Tempo. W 2011 r., wraz z artystami zespołów Concertino con Chitarra i La Favola nagrała płytę „Muzyka na europejskich dworach”, wydaną przez Muzeum Pałac w Wilanowie. Była wykładowcą Międzynarodowego Kursu Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu, Letniego Kursu Muzycznego w Szczecinku i Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej oraz nauczycielem w Szkole Muzycznej w Montluel (Francja). Jako pedagog związana jest z trzema warszawskimi instytucjami – prowadzi klasę klawesynu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina i jest akompaniatorem w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Romana Turczynowicza oraz w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content