XII Festiwal Muzyki Kameralnej w Urlach

Stowarzyszenie Przyjaciół Kultury w Urlach
Mazowiecki Instytut Kultury

Królewskie instrumenty

Wykonawcy:

Iwona Handzlik – sopran
Łukasz Długosz – flet
Małgorzata Zalewska – harfa

Sobota, 7 sierpnia 2021 r., godz. 18.00
w Kościele Parafialnym w Urlach, ul. Piękna 8

Wstęp wolny
W związku z występowaniem stanu epidemii uczestnicy są zobowiązani do zachowania dystansu społecznego, zakrywania ust i nosa, dezynfekcji rąk przy wejściu na koncert.
Program:

Johannes Donjon – Rossignolet
Johannes Donjon – Pan!
Antonín Dvořák – Humoreska
Felix Mendelssohn Bartholdy – Auf Flügeln des Gesanges
Bernard Andres – Algues
Krzysztof Zgraja – Flamenco Studies nr 1
Maurice Ravel – Vocalise-étude en forme de Habanera
Reynaldo Hahn – L’énamourée
Reynaldo Hahn – Si mes vers
Gary Guthman – Dalliance
Gary Guthman – The Traveler Trio

fot. Dariusz Osiecki

Iwona Handzlik- sopran liryczno-koloraturowy

W 1999 roku, po 12 latach edukacji muzycznej w PSM im. Stanisława Moniuszki w Bielsku–Białej, otrzymała dyplom w klasie fortepianu. Kontynuowała muzyczną pasję w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie śpiewu solowego. W 2004 roku otrzymała stypendium Socrates-Erasmus w Lubece /Niemcy/. W trakcie studiów rozpoczęła współpracę z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występowała w roli Hanny w operze Straszny dwór S. Moniuszki.
W latach 2006–2011 była solistką Opery Wrocławskiej, wykonując takie partie sopranowe, jak Musetta w Cyganerii G. Pucciniego, Gilda w Rigoletto G. Verdiego, Adela w Zemście nietoperza J. Straussa, Adina w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Dziewczę-Kwiat w Parsifalu R. Wagnera, Nanetta w Falstaffie G. Verdiego, Papagena w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta i Oscar w Balu maskowym G. Verdiego.
W 2006 roku zadebiutowała rolą Adeli w Teatrze Wielkim Operze Narodowej podczas Koncertu Sylwestrowego. Współpracowała z Operą Krakowską i Operą Śląską w Bytomiu oraz Filharmonią Zabrzańską i Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu. W sezonie 2016/2017 wystąpiła w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta jako Papagena, w słynnej inscenizacji z berlińskiej Komische Oper w reżyserii Barrie Kosky, wystawionej po raz pierwszy na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej. W tym samym sezonie zadebiutowała na deskach Opery na Zamku w Szczecinie w roli Oscara w Balu maskowym.  Koncertowała w Belgii, Holandii, Francji, Kanadzie, Tajlandii, Australii i we Włoszech.
W sezonie 2017/2018 Iwona Handzlik wystąpiła ponownie w Operze na Zamku w Szczecinie jako Oscar w Balu maskowym. W sezonie 2018/2019 wzięła udział w trzech premierowych produkcjach – Strasznego dworu na deskach Polskiej Opery Królewskiej jako Hanna, a także Cosi fan tutte Mozarta jako Despina oraz Zerlina w Don Giovannim na deskach Opery Wrocławskiej. W sezonie 2019/2020 artystka powróciła do roli Hanny oraz zadebiutowała w roli Rozyny w Cyruliku Sewilskim w Polskiej Operze Królewskiej.

Łukasz Długosz- flecista

Uznany przez krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów. Jest również najliczniej uhonorowanym w historii polskim flecistą. Absolwent studiów solistycznych w Hochschule für Musik und Theater w Monachium oraz studiów mistrzowskich w Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu i w Yale University w New Haven.
Jest zwycięzcą kilkunastu konkursów międzynarodowych, w tym prestiżowych w Paryżu, Odense, Monachium oraz Viggiano.
Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma renomowanymi orkiestrami. Jako solista występował m.in. w Carnegie Hall, w Musikverein Goldener Saal oraz Konzerthaus we Wiedniu, Konzerthaus w Berlinie, Gasteig Carl Orff Saal oraz Herkulessaal w Monachium, Poly Theatre w Pekinie, Xinghai Concert Hall w Guangzhou, Shanghai Concert Hall, Opera House w Katarze, Shin Kobe Oriental Hall w Kobe, w Sali koncertowej im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Grał pod batutą takich gwiazd, jak Zubin Mehta, James Levine, Mariss Jansons, Jesús López Cobos, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Gabriel Chmura czy Agnieszka Duczmal. Łukasz Długosz był wielokrotnie zapraszany do wykonania koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora. Koncert wykonywał m.in w Pekinie, Doha, Berlinie, Paryżu, Rydze, Koblenz, Helsinkach, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku.
W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra, z którą nagrał płytę z Koncertem fletowym Michaela Colina. Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą.
Jego koncerty były wielokrotnie transmitowane przez najważniejsze rozgłośnie radiowe, takie jak BBC Radio 3, NDR, SWR, BR4, Deutschland Radio Kultur, Polskie Radio 2, Radio France, RMF Classic. Na swoim koncie ma wiele prawykonań kompozycji polskich i zagranicznych twórców, m.in. Enjott Schneider, Pawła Mykietyna, Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Piotra Mossa, Michaela Colina, Pawła Łukaszewskiego, Jerzego Kornowicza, Macieja Błażewicza, Justyny Kowalskiej-Lasoń, Marcela Chyrzyńskiego i wielu innych.
Zarząd Główny Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, przyznał artyście statuetkę Orfeusz 2016 za wybitne osiągnięcia w dziedzinie wykonawstwa muzyki fletowej, w tym dzieł kompozytorów polskich.
Za wybitną działalność kulturalną i promocję kultury polskiej Łukasz Długosz został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Małgorzata Zalewska- harfistka

Jest jedną z niewielu harfistek koncertujących na kilku rodzajach harf (harfa współczesna celtycka, harfa elektryczna i barokowa arpa doppia). Solistyczny debiut artystki miał miejsce w Filharmonii Narodowej w Warszawie w 1994 roku.
Występowała jako solistka z takimi artystami, jak m.in. Francisco Araisa, Brigitte Balleys, Massimiliano Cialdi, Chikara Imamura, Agnieszka Duczmal, Adrew M. Kurtz, Jerzy Maksymiuk, Daniel Stabrawa, Tomasz Strahl, Łukasz Długosz oraz Tadeusz Wojciechowski, a także z zespołami, m.in. Graz Trio, Warszawska Sinfonietta, Leopoldinum, Capella Bydgostiensis, MACV, Sinfonia Varsovia, Europa Galante, Orkiestra XVIII wieku, jak również z wieloma orkiestrami filharmonicznymi w Polsce i za granicą.
W latach 1994–2010 współpracowała z Warszawską Operą Kameralną, realizując partie basso continuo (arpa doppia „Estee”) oraz pracując m.in. z Jean-Claude Malgoire, Władysławem Kłosiewiczem, Olgą Pasiecznik i Dariuszem Paradowskim.
Wzięła udział w kilku autorskich programach telewizyjnych poświęconych muzyce harfowej (1996, 1997, 2010, 2018), dokonała także telewizyjnej rejestracji recitalu wykonywanego na Festiwalu w Radziejowicach pod patronatem Jerzego Waldorffa i uznanego przez niego za najlepszy koncert tego Festiwalu (TVP2, 1998), recitalu Impresje wykonywanego na Międzynarodowym Festiwalu w Łańcucie (TV Polonia, 1999), Koncertu na harfę̨ i flet C-dur Wolfganga Amadeusza Mozarta wykonywanego na Festiwalu Mozartowskim w Warszawie (TVP1 i TVP2, 1996, 1999, 2001) oraz prezentacji fragmentów z projektu Master and Margarita (TVP1 2007, ComCast 2009).
Na prośbę producenta harf CAMAC Joela Garniera Małgorzata Zalewska wzięła udział w światowej promocji harfy Atlantyda jako jedyna harfistka z Europy Wschodniej, a jej zdjęcie promujące instrument ukazało się na okładkach prestiżowych czasopism muzycznych „Harpa/Piano”(Europa) i „Harp International” (USA).
Artystka ma na swoim koncie również nagrania (jako muzyk orkiestrowy oraz kameralny) ok. 50 płyt CD dla firm fonograficznych, m.in. EMI, Decca, Hungarton, Pro Musica, Sony, Classical, Sony. W 2005 roku ukazała się płyta artystki Harp Solo wydana przez DUX, a zrealizowana w całości ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2007 miała miejsce premiera Suity koncertowej Master&Margarita na harfę i orkiestrę symfoniczną, skomponowanej specjalnie dla artystki przez Garego Guthmana, ukazała się także wysoko oceniona przez recenzentów płyta CD pod tym samym tytułem (DUX). Program ten był z sukcesem wykonywany wielokrotnie w Polsce, Stanach Zjednoczonych Ameryki i Kanadzie.
W lutym 2018 roku odbyła się premiera skomponowanego przez Garego Guthmana Koncertu na harfę i orkiestrę symfoniczną Concerto Romantico. Utwór ten jest z sukcesem wykonywany w wielu polskich filharmoniach.
Artystka przez ostatnie 20 lat reprezentuje Polskę poza granicami na częste zamówienia Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Kancelarii Prezydenta i Premiera RP. Małgorzata Zalewska gra na harfach firmy CAMAC.
www.malgorzatazalewska.pl

1 thoughts on “Królewskie instrumenty”

  1. Pingback: Muzyka kameralna, 2021 - Stowarzyszenie kultury w Urlach

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content