III Festiwal Muzyki Kameralnej w Urlach

Kościół pw. Matki Bożej Częstochowskiej
28 lipca 2012, godz. 18.00

Wykonawcy:
Kama Grott – obój

Agata Igras-Sawicka – flet

Kwartet smyczkowy ARTE

Marta Grott – I skrzypce

Magdalena Dąbek-Kaniuga – II skrzypce

Marta Więcławska-Tkaczyk – altówka

Wojciech Sławiński – wiolonczela

 

Program:

G.F. Haendel – „Lascia chio pianga” z opery Rinaldo (w opr. na kwartet smyczkowy)

Antonio Vivaldi – Koncert na obój i smyczki C-dur F VII nr 4

Allegro, Andante, Vivace

J.Pachelbel – Kanon D-dur (w opr. na kwartet smyczkowy)

Wolfgang Amadeus Mozart – Kwartet fletowy D-dur

Ignacy Joseph Pleyel – 2 Kwintety na flet, obój i smyczki

 

Kama Grott – jedna z najciekawszych oboistek młodego pokolenia, od 2006 roku jest związana wyłącznym kontraktem fonograficznym z wytwórnią Universal Music Polska. Studia ukończyła w klasie prof. Stanisława Malikowskiego w warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, następnie   pracowała pod kierunkiem Roya Cartera – solo oboisty London Symphony Orchestra. Kama Grott jest laureatką międzynarodowych konkursów solowych i kameralnych (II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej, Saloniki 2002, III nagroda w kategorii instr. dętych Citta di Padova, Padwa 2004) W uznaniu osiągnięć artystycznych otrzymała stypendium Fundacji Kultury Polskiej w 2004 roku. Artystka współpracuje również jako muzyk sesyjny, jest zapraszana do nagrań muzyki filmowej i teatralnej. W dorobku fonograficznym Kamy Grott znajduje się kilkanaście płyt w tym dwie solowe: „Baroque Oboe Concertos” nagrane z Orkiestrą Kameralną Wratislavia pod kierownictwem Jana Staniendy (2006) oraz „Romance.French Music for Oboe and Piano” nagrane z pianistą Krzysztofem Staniendą (2010) Obydwa albumy zostały zrealizowane przez wybitnego reżysera dźwięku Leszka M. Wójcika – szefa studia nagrań legendarnej Carnegie Hall w Nowym Jorku. Kama Grott jest pomysłodawczynią i dyrektorem generalnym Europejskiego Festiwalu Muzycznego w Otwocku, który odbywa się corocznie od 2004 roku. W 2007 roku artystka założyła niezależną wytwórnię fonograficzną SUBITO, której celem jest promowanie młodych, wybitnych artystów. Nakładem wytwórni ukazały się m.in. „Beethoven Violin Sonatas ” w wykonaniu Kuby Jakowicza i Bartosza Bednarczyka oraz „Koncerty wiolonczelowe Haydna i Denisova” w wykonaniu Marcina Zdunika z towarzyszeniem Orkiestry Kameralnej Wratislavia pod dyr. Jana Staniendy (Fryderyk 2010 za Fonograficzny Debiut Roku)

Agata Igras-Sawicka – jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie fletu prof. E. Dastych – Szwarc. Studia podyplomowe odbyła w Królewskim Konserwatorium w Hadze, Holandii, w klasie fletu prof. Rien de Reede i Thies’a Roorda. Laureatka wielu konkursów muzyki solowej i kameralnej. Wieloletnia stypendystka Ministra Kultury i Sztuki. Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem Juliusa Bakera, Williama Bennett’a, Roberta Aitkena, Jean-Claude Gerarda, Emmanuela Pahud, Carlosa Bruneel, Patricii Morris oraz Roberta Dicka.
Współpracowała jako muzyk orkiestrowy oraz solistka z czołowymi polskimi orkiestrami m.in.: Polską Filharmonią Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną Wratislavia, Concerto Avenna, a także z orkiestrą Sinfonia Varsovia, gdzie przez kilka lat była pierwszą flecistką.
Dokonała licznych nagrań radiowych, telewizyjnych oraz muzyki do spektakli teatralnych. Występuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą, a także prowadzi aktywną działalność pedagogiczną. Nakładem wytwórni DUX ukazały się dwie solowe płyty artystki: „Fantasie” nagrana z pianistą Mariuszem Rutkowskim (2009) oraz „Martinu Chamber Music” nagrana z wybitnym skrzypkiem Batłomiejem Niziołem, wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem oraz pianistą Mariuszem Rutkowskim. Obydwa albumy otrzymały nominacje do nagrody„Fryderyk 2010” w kategorii Najlepszy Debiut Fonograficzny oraz „Fryderyk 2011” w kategorii Muzyka Kameralna.

Kwartet smyczkowy ARTEzespół powstał z pasji wykonywania muzyki kameralnej. Tworzą go artyści występujący w kraju i za granicą, na co dzień związani zawodowo z najlepszymi orkiestrami i instytucjami muzycznymi w Polsce. Zespół otwarty jest na wszelkiego rodzaju współpracę – udział w projektach z obszarów zarówno muzyki klasycznej jak i rozrywkowej; często uczestniczy w nagraniach muzyki rozrywkowej m.in. w nagraniu płyty „CoMix” Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki (teledysk „Wierzę w nas”). Kwartet ARTE to z jednej strony energia i pasja, z drugiej zaś profesjonalizm i doświadczenie.

Marta Grott – I skrzypce. Rodowita rzeszowianka, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich w Łańcucie i kursach orkiestrowych Idyllwild Summer Arts (USA). Jako koncertmistrz występowała w Chopin Academy Orchestra pod batutą Wojciecha Michniewskiego. Odbyła tournee koncertowe po Europie z zespołem YES, koncertowała z zespołem Alchemik, brała udział w wielu sesjach nagraniowych m.in. z Sewerynem Krajewskim, Antonina Krzysztoń, Piotrem Rubikiem, Adamem Sztabą, zespołem Łzy. Od wielu lat prowadzi bogatą działalność kameralistyczną , koncertową i studyjną. Współpracowała z Teatrem Muzycznym ROMA. Obecnie jest muzykiem Polskiej Orkiestry Radiowej. Na stałe związana z Orkiestra Tomka Szymusia w programie Taniec z Gwiazdami. Prywatnie szczęśliwa mama starająca się zaszczepić dzieciom swój entuzjazm do muzyki.

Magdalena Dąbek-Kaniuga – II skrzypce. Pochodzi z Lublina. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fr. Chopina w Warszawie w klasie prof. Jana Staniendy. W 2007 roku otrzymała nagrodę za najlepsze wykonanie utworu polskiego kompozytora na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi. Otrzymała nominację do Nagrody Fryderyk 2008 w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna za płytę „Zarębski, Błażewicz. Polskie kwintety fortepianowe”. Wielokrotnie uczestniczyła w Mistrzowskich Kursach Skrzypcowych w Łańcucie i Darłowie. Od 2007 r. na stałe związana z Polską Orkiestrą Radiową. Współpracuje z orkiestrami Chopin Academia Orchestra, Warszawska Orkiestra Kameralna Filharmonia, Sinfonia Viva. Brała udział w wielu wydarzeniach telewizyjnych m.in. Róże Gali i 20-lecie RMF FM. Ma duże doświadczenie w pracy studyjnej, uczestniczyła w nagraniach muzyki do filmów polskich i zagranicznych. Prywatnie kinomaniaczka kochająca podróże.

Marta Więcławska-Tkaczyk – altówka. Pochodzi z Częstochowy. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie. Uczestniczyła w wielu Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Polsce i za granicą m.in. w Łańcucie, Jeleniej Górze, Bayreuth, Pleystein i Lanciano. Współpracowała z takimi orkiestrami jak: Warszawska Orkiestra Kameralna Filharmonia, Sinfonia Viva, Filharmonia Częstochowska, a od 2008r. pracuje na stałe w Polskiej Orkiestrze Radiowej. Koncertowała w krajach europejskich, m.in. w Niemczech, Belgii, Francji, Szwecji, a także w Korei Płd. Będąc pracownikiem Polskiej Orkiestry Radiowej dokonała wielu nagrań studyjnych z wybitnymi wykonawcami muzyki poważnej i rozrywkowej. Prywatnie, niepoprawna optymistka wnosząca do zespołu potężną dawkę humoru.

Wojciech Sławiński – wiolonczela. W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Kazimierza Michalika. Obecnie jest wiolonczelistą orkiestry Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz szefem zespołu SYNAXIS. Od 2003 do 2006 roku współpracował z UBS Verbier Festival Orchestra, z którą występował wielokrotnie m.in. pod kierunkiem Jamesa Levine’a, Neeme Järviego, Valerego Gergieva, Yurija Temirkanova, Nico Franka, Christopha von Dohnanyi, Charles’a Dutoit, z solistami najwyższej rangi jak Marta Argerich, Sarah Chang, Anna Silja, Leif Ove Andsnes, Lang Lang, Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Vadim Repin, Maxim Vengerov, Joshua Bell, Thomas Quasthoff. W roku 2004 współpracował z zespołem kameralnym Transemble, w latach 2001-2002 był koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Warszawie, jako solista i kameralista koncertował w wielu miastach Polski. Zdobywał wyróżnienia na Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi (1996), Konkursie im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (1997), Konkursie Bachowskim w Zielonej Górze (1998), jest laureatem II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Elblągu (1998), na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi i półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Vina del Mar w Chile (2001). Jako uczestnik kursów mistrzowskich w zakresie gry na wiolonczeli, kameralistyki, kompozycji pracował m.in. pod kierunkiem Stanisława Firleja, Andrzeja Orkisza, Victorii Yagling, Clausa Reichardta, Kurta Levina, Mirosława Ławrynowicza, Wolfganga Marschnera, Michała Trojanowskiego, Andrew Tloma, Young-Chang Cho i Pawła Głąbika.

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content