V FESTIWAL MUZYKI KAMERALNEJ W URLACH

               Program:

Muzyka dawnych mistrzów

Anonim XIII w. – Bogurodzica
Anonim, XV w. rękopis Jana z Jasiennej

Mikołaj z Radomia XV w.– Ballada
 
Piotr z Grudziądza XV w.    
Tabulatura Jana z Lublina XVI w.

Anonim, sł. Mikołaj Rej            
Cyprian Bazylik XVI w.
Krzysztof Klabon XVI w.     
Tabulatura gdańska XVII w.

Anonim XVI w.
Krzysztof Klabon XVI w.
Anonim XVII w.
Anonim XVI w.
Wojciech Długoraj XVII w.
Mikołaj Gomółka, sł. Jan Kochanowski
Wojciech Długoraj XVII w.
Anonim XVII w.
sł. Adam Strzeżowczyk-Lewandowic
Anonim XVII w.
– Bogurodzica
– Da domine colere
– Generari voluit
– Ballada
– Gloria 2       
– Promitat eterno
– Szewczyk
– Taniec 5
– Przestrach na złe sprawy ludzkiego żywota
 
– Głośnym zwycięstwem głośna
– Taniec
– Szerokie sarmackie włości
– Taniec wołoski
– Tryumfuj wierny poddany  
– Alia Polonica
– Pieśń o elekcji
– Cantio Polonica
– Psalm 47 – Kleszczmy rękoma
– Vilanella Polonica
– Dobranoc ci, Anusieńku

– Wychodzony
 

DAGMARA BARNA /sopran/ jest studentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana. Przygodę z muzyką rozpoczęła w gorzowskim Zespole Muzyki Dawnej „Preambulum”, jako flecistka. Z zespołem tym koncertuje w całej Polsce oraz za granicą, m. in. w Belgii, Niemczech, Austrii, Bułgarii, Portugalii, zdobywając liczne nagrody w konkursach i na festiwalach. Od 2009 r. jest solistką poznańskiego zespołu wokalno – instrumentalnego „Musica Maxima”, a od 2011 r. członkiem kwartetu wokalnego „Tempus”. W roku 2011, wraz z Weroniką Grozdew – Kołacińską i zespołem Ars Nova, nagrała płytę z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, Renaissance Polish Music, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011. Wielokrotnie śpiewała na koncertach transmitowanych przez Program 2 Polskiego Radia. W Teatrze Collegium Nobilium w marcu 2012 roku wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, natomiast w kwietniu 2013 roku wcieliła się w tytułową rolę w Koronacji Poppei C. Monteverdiego. Swoje umiejętności doskonaliłą na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych przez m. in. Etienna Meyera, Judith Pacquier, Dirka Snellingsa, Harrego van der Campa, Jana Philipa Schulza, Olgę Pasiecznik, Artura Stefanowicza, Maję Nosowską, Annę Mikołajczyk – Niewiedział, Marka Nahajowskiego oraz Roberta Morawskiego.

ARS NOVA – Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego istnieje od 1981 r., kierują nim Jacek Urbaniak i Krzysztof Owczynik. Ars Nova specjalizuje się w muzyce europejskiej XIII-XVI w. i należy do czołowych grup tego rodzaju w Polsce. Zespół występował w polskich filharmoniach i najważniejszych salach koncertowych w kraju i za granicą. Do najistotniejszych osiągnięć fonograficznych zespołu należą premierowe nagrania wielu dzieł muzyki polskiego średniowiecza i renesansu. Zespół otrzymał wielokrotnie nominacje oraz prestiżową polską nagrodę fonograficzną FRYDERYK za płytę z muzyką polskiego renesansu. W ciągu 33 lat działalności Ars Nova zagrała 740 koncertów w kraju i za granicą oraz nagrała 25 płyt CD. Brała też udział w spektaklach Opery Narodowej (Ludus Danielis, Jadwiga Królowa Polska) i Warszawskiej Opery Kameralne (Cantigas de Santa Maria). Ars Nova wykonywała utwory współczesne skomponowane dla zespołu. Jest laureatem odznaczenia Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Informacje szczegółowe w Internecie: na stronie www.arsnovapolonia.eu

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content