X FESTIWAL MUZYKI KAMERALNEJ W URLACH
Stowarzyszenie Przyjaciół Kultury w Urlach Mazowiecki Instytut Kultury zapraszają na koncert dotowany przez Gminę Jadów i Lasy Państwowe Wykonawcy: Zespół wokalny EMotivo pod kier. art. Iriny Bogdanovich
Sobota, 6 lipca 2019 r., godz. 18.00 |
Program:
Jacob Arcadelt | – Ave Maria |
Tomas Luis da Victoria | – Ave Maria – Sanctus |
Antonio Caldara | – Stabat Mater |
Wacław z Szamotuł | – Kryste dniu naszej światłości – Alleluja, chwalcie Pana |
Bartłomiej Pękiel | – Ave Maria |
Quirino Gasparini | – Adoramus te |
Mikołaj Gomółka | – Kleszczmy rękoma |
Orlando di Lasso | – Domine exaudi orationem meam |
Antonio Lotti | – Missa brevis |
Jan Sebastian Bach | – Jesu meine Freude (I, II, III) |
Paweł Czesnokow | – Bogorodice Diewo – Tiebie poem |
Siergiej Rachmaninow | – Bogorodice Diewo |
Dymitr Bortniański | – Koncert 32 |
Charles Gounod | – Ave verum |
Zespół wokalny EMotivo działa w Warszawie od końca 2016 roku z inicjatywy Iriny Bogdanovich, która jest jego kierownikiem artystycznym. W skład EMotivo wchodzą dyrygenci chóralni, wokaliści, autorzy aranżacji, muzycy o bogatym doświadczeniu scenicznym. Już w pierwszym roku działalności zespół reprezentował Polskę na dwóch międzynarodowych festiwalach: w Krzemieńcu na Ukrainie (Festiwal Ave Maria w maju 2017 roku) i na Chóralnym EXPO w Moskwie (wrzesień 2017). Kolejne podróże artystyczne odbył do Włoch północnych (maj 2018) i Szwajcarii, gdzie w maju br. reprezentował Polskę na Festiwalu Muzycznym w Heiden. Koncerty EMotivo obejmują zarówno repertuar sakralny, w tym prawykonania utworów pisanych specjalnie z myślą o zespole, jak i rozrywkowy. Ostatnio zespół wystąpił z koncertem „Piosenki absolutnie prześliczne” w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.
IRINA BOGDANOVICH – kierownik artystyczny zespołu EMotivo. Na co dzień związana z Chórem Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego, który z sukcesami prowadzi od 2002 roku. Oprócz pracy nad utworami a cappella realizuje wielkie formy wokalno-instrumentalne, współpracując z wybitnymi polskimi muzykami. Dyrygowała najważniejszymi polskimi orkiestrami, m.in. Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Sinfonia Varsovia i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Do największych sukcesów zalicza realizację widowiska muzyczno-filmowego „Aleksander Newski”, w ramach którego zrekonstruowała ścieżkę dźwiękową z filmu S. Eisensteina (1938). Doceniana na licznych krajowych i zagranicznych festiwalach i konkursach (siedem nagród Grand Prix, siedem I miejsc, jedno II miejsce, cztery III miejsca, cztery nagrody indywidualne dla dyrygenta), zapraszana do prowadzenia warsztatów i udziału w konferencjach tematycznych w kraju i za granicą. Jako wykładowczyni współlpracuje z Uniwersytetem Społeczno-Humanistycznym SWPS, prowadząc zajęcia „Lider w zespołach kreatywnych”. Ukończyła z wyróżnieniem dyrygenturę chóralną i fortepian na rosyjskich uczelniach muzycznych (Moskwa i Jekaterynburg), w 2017 roku staż w klasie dyrygentury prof. Tomasza Bugaja na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Zaangażowana w dialog polsko-rosyjski na polu kultury, za co została doceniona w 2017 roku przez Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Jest członkiem Akademii Fonograficznej przyznającej Fryderyki. W 2018 roku nominowana do nagrody Fryderyk za płytę CD „Rachmaninow: „Całonocne Czuwanie” w kategorii album roku: muzyka chóralna, oratoryjna i operowa. Wykonuje recitale fortepianowe w Polsce i za granicą oraz z powodzeniem akompaniuje wybitnym solistom. Jest autorką muzyki do filmu „Świteź” w reż. K. Polaka (2010), który zdobył ponad 20 nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych, a w Londynie otrzymał nagrodę za najlepszą muzykę. Skomponowała muzykę do filmu „Przedtem, potem” (2013, reż. E. Sewruk). W roku premiery film był nominowany do nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwalu Nowe Horyzonty i Festiwalu Grand OFF. Skomponowała i nagrała wspólnie ze skrzypkiem Stanisławem Dziągiem muzykę do spektaklu „Łzy Manueli” w reżyserii K. Krakowiak. Napisała cykl pieśni na chór i instrumenty pt. „Łąka” do słów Bolesława Leśmiana (2015). Nagrała najbardziej znane rosyjskie piosenki w programie TVP1 „Jaka to melodia?”. Była uczestnikiem w programie TV „Europa da się lubić”, prezenterem w programie TVP Info o turystyce w Polsce oraz prezenterem w programie TVP1 „Piękniejsza Polska w Unii Europejskiej”. „Polka z wyboru” – jak określiła ją Paulina Młynarska w filmie dokumentalnym, którego była bohaterką. W muzyce zainteresowana przede wszystkim kształtowaniem melodii i pełnym ekspresji wykonawstwem wybitnych, niekiedy zapomnianych dzieł.