Muzyka na klawesyn i gitarę

Program:
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Sonata g-moll RV 85
I. Andante molto
II. Larghetto
III. Allegro
Domenico Scarlatti (1685-1757)
Sonata A-dur K 209
Georg Friedrich Haendel 1685-1759
Suita g-moll HWV 432
VI. Passacaille
Jan Sebastian Bach (1685- 1750)/Benedetto Marcello (1686 – 1739)
Adagio z Koncertu obojowego d-moll
Anton Diabelli (1781-1858)
Sonatina A-dur op. 69
I. Andante sostenuto
II. Rondo (Allegro ma non troppo)
Luigi Boccherini (1743-1805)
Fandango z Kwintetu nr 4 D-dur (G. 448)

Lilianna Stawarz

W latach 2012-2016 pełniła funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku oraz koordynatora Biura Koncertowego. Obecnie jest kierownikiem Katedry Muzyki Dawnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, specjalizującego się w muzyce instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej od wczesnego baroku do klasycyzmu. W latach 1991-2017 związana była z Warszawską Operą Kameralną, zarówno jako klawesynistka-kameralistka, jak i dyrygent. Tam też latach 2015 – 2017 pełniła funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok.

Współzałożycielka Stowarzyszenia Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per Musica, twórczyni zespołu Royal Baroque Ensemble. Jest współtwórczynią i Kierownikiem Artystycznym Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica – teraz Festiwal Muzyki Dawnej Dramma per Musica, w ramach którego prowadziła jako dyrygent od klawesynu opery: Agrippina G. Fr. Haendla (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego otrzymała nominację do nagrody Koryfeusza w 2015 roku) Orlando G. F. Haendla (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego), Alcina  G. F. Haendla,  Farnace A. Vivaldiego (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego) (nominacja do Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za kierownictwo muzyczne tej opery).

https://drammapermusica.pl/          www.liliannastawarz.com

Nagrania:

2003 – C. P. E. Bach (CD Accord),

2007 – 2 CD – 8 Suit G. F. Händla (Pro Musica Camerata)

2012 – Inwencje i Sinfonie J. S. Bacha (Polskie Radio) – Nominacja do Fryderyka 2012

2018 – Fryderyk 2018 w kategorii Album roku – Muzyka Dawna za płytę life z Oratorium Antonio Caldary – Maddalena ai piedi di Cristo (Polskie Radio)

2019 – J. S. Bach- Sonaty na skrzypce i klawesyn obligato BWV 1014 – 1019 – Paweł Łosakiewicz – skrzypce, Lilianna Stawarz – klawesyn (Chopin University Press)

2020 – CD D. Scarlatti- Sonaty w wersji na skrzypce i klawesyn – Paweł Łosakiewicz – skrzypce, Lilianna Stawarz – klawesyn (Dux)

2021 – 2CD- Suity francuskie BWV 812-817 J.S. Bacha (DUX) – Fryderyk 2022       i ResMusica

Pozostałe nagrania kameralne na stronie www.liliannastawarz.com

Michał Nagy

Koncertuje solo, jako kameralista i z towarzyszeniem orkiestr; występował m.in. z Royal String Quartet, Arianną Savall, Petterem Johansenem, Klaudiuszem  Baranem, Pawłem Wajrakiem, Januszem Wawrowskim, Robertem Kabarą, Lilianną Stawarz, Arkadiuszem Krupą, Waldemarem Malickim. Jest członkiem międzynarodowego kwartetu gitarowego Guitar4mation i zespołu Hirundo Maris. Nagrywał m.in. dla takich firm fonograficznych, jak Sony Music, Outhere, Dux, Polskie Nagrania Edition, Carpe Diem Records, Gramola, Immersive Sound.

W roku 2020 Michał Nagy wydał  solową płytę p.t. Fughetta,  zawierającą dedykowaną mu tytułową kompozycję Pawła Szymańskiego oraz utwory B.Brittena, S.Gubajduliny i A.Tansmana (nominacja do nagrody Fryderyk 2021). 

Najnowsze nagranie, Centenario, jest hołdem złożonym Astorowi Piazzolli w setną rocznicę jego urodzin i zawiera m.in. Koncert podwójny na bandoneon i gitarę Hommage a Liege. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2022. Nagy dokonał również nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Bayerischer Rundfunk, Radia Szwajcarii Romańskiej i stacji ZDF. Współpracował z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i wydawnictwem Euterpe. Dokonał prawykonań utworów m.in. S.Assada, P. Szymańskiego, G. Schneidera, B. Budzyńskiego i S. Soewandiego.

Urodził się w Warszawie. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i Konserwatorium Wiedeńskim. Jego nauczycielami byli Janusz Raczyński, Marcin Zalewski,  Ryszard Bałauszko  i Heinz Wallisch.  Laureat konkursów i nagród muzycznych, m.in. nagrody Fryderyk 2002. Profesor sztuki muzycznej, pedagog  w Akademii Muzycznej im. Pendereckiego w Krakowie, kierownik Katedry Gitary i Harfy AMKP. Dyrektor artystyczny Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych i Festiwalu Terra Artis w Lanckoronie.

fot. Dariusz Osiecki

1 thoughts on “Muzyka na klawesyn i gitarę”

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content